Так от, ще до зустрічі ми з цим майстром (його звати Сергій, то ж надалі буду ...

2:48 PM by Waite Telfair


В минулу суботу (22-го травня побував) я на експозиції виробів (це слово надзвичайно точно відображає суть справи) людини, як виготовляє, ні краще сказати виробляє папір ВРУЧНУ!!!

Ось тут була об'ява, а тут - звіт про експозицію самого виробника паперу, якого звати Сергій (див. нижче).

Я йшов з думкою, що я "чорт зна що" побачу, бо для мене виготовлення паперу - то якийсь магічний процес (хоча як інженер я розумом... розумію :) - що то "просто" одна з технологій), віповідно "варити папір" (так висловлюється це майстер, хоча це й загальноприйнятний вислів, здогадуюся) - це як "варити магічне зілля", а не як "варити борщ" :)

Так от, ще до зустрічі ми з цим майстром (його звати Сергій, то ж надалі буду його так називати) поспілкувалися на таку тему: його (професійне) захоплення - виготовляти папір, а моє (хоч і не професійне) - всувати папір, пишучи по ньому чорнильними авторучками.
І на при згаданій застрічі Сергій надав мені два зразки паперу, що він виготовляє, відтак ми домовились, що у наших спільних інтересах щоб я випробував, як воно пишеться авторучкою по такому паперу.

Відповідно мій коротенький звіт (по часткових випробуваннях,бо мав мало часу ібільшість моїх ручок не запраленізараз):

Я отримав два зразки паперу одного гатунку і зроблені за однаковою технологією (Сергій називав, але я не можу пригадати жодних деталей), що відрізнялися лише товщиною.

Сергій передбачав, що будуть проблеми з просочуванням чорнила кріз папір - відповідно "розпливання" літер та просочування чорнила наскрізь. Так от - я таких проблем на цих зразках не помітив, тобто "гігроскопічно" (ух ти, цікаво, я правильно висловився? :) ) папір працює з чорнилом добре. Може, якщо досліджувати з великим збільшенням, то можна щось проблемне "видивитися", але з моїм зором та використанням фотолупи з х10 кратним збільшенням нічого поганого не побачив.

Проблеми вбачаю ті самі, що мав (за побіжною згадкою Сергія) каліграф - поверхня.
У цих зразках вона, сказати б, двічі нерівна:
- мікронерівна з причини волокнистоє поверхні (волокнистість видно навть неозброєним оком)
- макронерівна - хвиляста, як буває хвилястою поверхня паперу, яких сильно намочили, а потім висушили не під пресом.

І те і інше таки створює проблеми - мікронерівності не дають вільно рухатися перу:
- при рухах пера згори вниз перо йде легше, але все рівно мікронерівності (з найменшими з макронерівностей) призводять до того, що лінія "переривається" на певних ділянках.
- при рухах зверху вниз (уявіть собі писання літери, наприклад, "О" і ви зрозумієте, що без такого руху ніяк) - просто стає трохи лячно за перо (і це ще при тому, що я зразу взяв перо ширини middle, а з моїми улюбленими extra fine я взагалі боюся проводити випробування). Тобто перо і отримує непередбачене конструкцією механічне навантаження (папір чіпляє перо, намагаючись зігнути в неприродному напрямку) і, є побоювання, що "засмітиться" окремими волокнами, що будуть висмикнуті пером з листа.

Тому (обмеження у часі та побоювання за перо) я обмежився написанням по одній коротенькій (з трьох слів) фразі на кожному зразку паперу і на тому випробування припинив.

Ага, ще про "дизайнерську" сторону справи: хоча перо М (middle) вважається таким, що дає досить широку лінію (є ще мінімум дві градації тонших пер - fine та extra fine), але з точки зору сприйняття калігрфічної краси (ой не з моїм стилем "як курка лапою" про таке казати) написаного лінія "губиться" на фоні міконерівностей паперу, бо ті волокна на поверхні паперу за розміром близькі до ширини лінії. Можливо щодо цього моєю помилкою  було взяти чорнило тієї цольорової гами, що і поверхня паперу - сепія, що посилило ефект "злиття" літер з фоном. Тобто треба буде якось спробувати з пером Broad (широким) та яскраво-контрастним кольором чорнила. Зразки поліграфічного друку (технологія "високий друк", якщо я не плутаю) по тому паперу, що мені показував на експозициї Сергій, підтверджують це: літери з дуже широкими лініями (за рахунок вибору шрифту), контрастного кольору фарби (та ще з лискучою поверхнею) добре виглядають на поверхні такого паперу, бо правильно контрастуютьз ним (додатковий контраст дає влсне тенологія "високого друку", бо помітно "втискає" літери в поверхню, а самі літери робить гладенькими).







Posted in | 0 Comments

0 comments:

Post a Comment